17 Şubat 2019 Pazar

Photoshop Çalışmalarım - Karakalem Renklendirme


Çizimler ve renkler kimin içini ısıtmaz ki ?  Oldum olası resim yapanlara hayranlıkla bakmışımdır. Küçükken severek resim yapardım. Fakat  ilköğretim yıllarında resim öğretmenimin tutumu veya  ilgisizliğiyle tamamen uzaklaştığımı düşünüyorum. Sonra da bir iki yılda bir yaparsam karakalem çizmeye çalışırdım. Bir şeyler çizmeye çalışırken hissettiğim huzur çok farklıydı.  Bazı dönemler heveslenerek tamam kursa kaydolacağım der, sonra başka öncelikler nedeniyle gitmezdim. Sonuç olarak bugün düşündüğümde içimde kalmış bir meslek bile olabilir... Aslında kendi mesleğimi yani teknolojiyi çok seviyorum. Madem ikisini de seviyorum,  teknoloji üzerinde resimlerle uğraşsam daha mutlu olurum diye düşünüyorum. Photoshop üzerinde çalışmalar yapıyorum.
Tabi temel photoshop  eğitimini mesleğim gereğiyle aldım. Fakat dedim ya temel şeyler, ben birazcık ilerletmek istiyorum. Bu nedenle uzun bir aradan sonra tekrar başına oturdum. Karakalem resimlerini renklendirme işlemini daha önce denememiştim :) Eee bari ilk çalışmamı bunun üzerine yapayım dedim. 

Hatta ilk çalışmamda amatör ve basit  kendi çizdiğim bir resmi renklendirme işlemi yaptım :

Tabi, pek çizim yeteneğim olmadığı için gölgelendirme vs. yapamadım :) 

 Şimdi bu çizimin Photoshop üzerinde yaptığım renklendirmesine bakalım : 


Evet dediğim gibi amatör çizimden, amatör bir renklendirme oluyor. O halde ben bu işin yetenek kısmını daha profesyonel insanlara bırakıp, sadece renklendirme işlemini yapmalıyım...
Google üzerinden hazır çizilmiş karakalem çalışmalarından alıp bir , iki tane daha çalışma yaptım.
Hemen aşağıya birini bırakalım :)

Bugün bu çalışmaları yapmamıza önder olduğu için kendisine olan minnet borcumuzu, sadece çalışarak ödeyebiliriz...


Yaptığımız işi, iş olarak görürsek bırakın başarılı olmayı mutlu bile olamayız. Yaptığımız işi zevk olarak görürsek değil başarılı olmak, mutlu bile oluruz :)  Hayatta en kolay ve en zor şeydir mutlu olmak... 
Demem  o ki,  mutlu olduğumuz işleri yaparsak başarı er veya geç gelmek zorunda kalır.  Ben mutlulukla çalıştım :) 
(Üzücü bir gerçek var ki , çoğu insan kendi mesleğini yapamıyor. Belki ben de yapamayacağım. Bilemeyiz, hayat şartları bazen hayalinizdekinden iyi veya kötü noktalara getirebilir...)

Peki siz gerçekten şuan mutlu olduğunuz işi mi yapıyorsunuz ?